Znaczenie wyglądu człowieka

W większości zawodów odpowiedni wygląd pracownika to absolutna podstawa do tworzenia pozytywnego wizerunku firmy na zewnątrz i mimo że niektóre marki starają się bardzo mocno marketingowymi zabiegami i wydatkami na reklamę podnieść swoją renomę wśród opinii publicznej, główny ciężar prowadzenia interesów firmy i tak spada na szeregowego pracownika, który czasami już na etapie przywitania z klientem może wiele zyskać albo wiele stracić. Dlatego tak wiele współczesnych zawodów i pracownicy zaczynający pracę w większych firmach, liczący na awans, szybko uczą się wykorzystywać wiedzę wszystkich najnowszych dziedzin nauki jak marketing czy socjotechnika. Tutaj bowiem kryje się wiele wskazówek odnośnie wywierania wpływu i tworzenia wizerunku. Dlatego tak wiele firm wprowadza szkolenia nie tylko z obsługi klienta, ale także tworzy sztywne wytyczne dotyczące biżuterii czy perfum stosowanych przez pracowników w miejscu pracy. Trudno jest wyobrazić sobie bowiem bardzo ważne miejsce pracy, do którego często wchodzą kontrahenci i partnerzy handlowi, w którym każdy pracownik miałby inną biżuterię, całkowicie inną kolorystykę ubrań. Pracownicy pozbawieni jasnych i przejrzystych wytycznych dotyczących biżuterii czy sposobu ubierania się przeważnie gotowi są popuszczać wodze fantazji i ubierać się nieco zbyt prowokacyjnie.